Page 22 - ResidentART jaro - léto 2019
P. 22

rozhovor






            Jsme něco jako michelinská restaurace. Musíme mít vyladěné
            originální receptury, prvotřídní suroviny, špičkovou prezentaci a servis
            + sehraný tým, který za tím vším stojí. Je to celý soubor služeb, které

            dohromady tvoří kvalitní celek.



            Když jste vstoupili na trh, kdo byl vaší   Vaše společnost se pojí i se zajímavou   Podílel se na nich Ondřej Chutný, šéfde‑
            cílovou skupinou?                spoluprací se známými značkami…  signér tohoto produktů a zkušený tvůrce
               Od začátku jsme byli firma zaměřená   Měli jsme možnost pracovat s tako‑  audio systémů. Je to původně architekt
            na architekty. V samém začátku jsme měli   vými firmami, jako je Porsche, BMW,   a už přes 15 let dělá na zakázku velké hifi
            jen pár produktů a dávali jsme najevo, že   Bang & Olufsen či Preciosa. Rok a půl jsme   sestavy. Tuto vizi držel v hlavě mnoho let
            kdo si co vymyslí, to vyrobíme. Architek‑  například strávili přípravou betonového   předtím, než jsme se vůbec sešli. Potom
            ti mají rádi beton už hodně dlouho, a to   piana pro Petrof. Díky tomu máme mož‑  jsme se jednou potkali a společně jsme se
            nám usnadnilo vstup na trh, protože jsme   nost dostat se k zajímavým projektům.   do toho pustili. On navrhl část ozvučnice,
            tím architektům rozšířili možnosti. Ne‑  Zakládáme si na tom, aby značka byla   která bude pohlcovat drobné vibrace. Zjis‑
            bylo to o tom, že jim vleze do kanceláře   spojována s prvotřídními výrobky. Naše   tili jsme, že to opravdu funguje. První pro‑
            další výrobce dřevěných stolů, kterých je   výrobky je možné pořídit pouze ve vybra‑  totyp jsme měli v srpnu 2017, to byl první
            hromada. V našem případě jsme nabízeli   ných showroomech, které nabízí zákazní‑  hrající pár, který jsme testovali. Rozdílná
            něco nového.                     kům kvalitní servis. Většinou se dostáváme   je nejen cena, ale i prostor který reproduk‑
                                             k zakázkám přes projekty architektů, ať už   tory zabírají. Na velké bedny často není
            Čím jste architekty přesvědčili?  jsou to interiéry soukromých bytů a domů,   vůbec prostor nebo lidi takto velké bedny
               Beton má jednu nevýhodu, a to, že na‑  komerční projekty, jako jsou kavárny, ho‑  domů vůbec nechtějí. Vymysleli jsme chyt‑
            sáká. Když na něj vylijete černý čaj, červené   tely, lobby apod.  ré řešení. Je to hezky zpracovaný beton
            víno nebo ukápnete citron, na povrchu jsou                        a v tom jsou krásně zapasované všechny
            hned znatelné stopy. Někomu se to může   Když jste zmínil značku Bang & Olufsen…   komponenty. Většinu komponentů máme
            líbit, ale spíše je otravné, když vidíte na   Ve vašem portfoliu jsou i betonové   vyrobenou na míru, takže je to přímo naše
            stole stopu po každém obědě. Proto jsme   reproduktory…           řešení. Vývoj trval asi dva roky. Byli jsme
            se rozhodli povrch betonu ještě ošetřit,   Baví nás, když můžeme zapojovat co   s tím na veletrhu High ‑End v Mnichově
            aby byl odolnější. A když jsme ukázali, že   nejvíce smyslů. Po dvou letech od spuštění   a bylo to oceněno jako skutečná inovace.
            umíme beton ztenčit, vytvarovat a ještě   příprav a tvorby prototypů jsme dotáhli   A to nás velmi baví. Vymýšlet něco nového.
            ošetřit, plynuly nám z toho první zakázky   kategorii našich reproduktorů až k malo‑
            od architektů, jako byly umyvadla, stoly,   seriové výrobě. Naše dvě malé bedničky   Máte se stále kam posouvat?
            vaničky do sprchy a další. Jedním z našich   mají srovnatelný výkon jako velká Hi ‑End   Zásadně si neříkáme, že už není co zlep‑
            projektů bylo to, že jsme dělali celý byt,   aparatura za dva miliony korun. Ovšem za   šit. Je skvělé, když člen našeho týmu příjde
            včetně obložení. Tím jsme zjistili, že do‑  desetinu ceny. Kvalitativně jsou naše repro‑  s nápadem jak udělat něco jinak a chce to
            kážeme udělat z betonu vlastně cokoliv.  duktory na úrovni těch nejlepších značek.   vyzkoušet. Třeba v impregnaci betonu pa‑










                                    Ladislav Eberl

                                    PŮVODNĚ CHTĚL BÝT LÉKAŘEM.
                                    Nakonec ale studia zanechal a pustit se
                                    do podnikání. V roce 2012 pomáhal
                                    zakládat společnost Gravelli, která vytváří
                                    designové výrobky z betonu. Firma byla
                                    původně jen o 2 lidech a sídlila v garáži.
                                    Dnes působí ve firmě okolo 20 lidí, má
                                    vlastní výrobní halu a showroom.
                                    Produkty Gravelli se dovážejí
                                    do celého světa.
                                    www.gravelli.com

            22 | RESIDENTART
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27