MENU ZAVŘÍT
24. června 2019

"Nejprve si ujasněte, co vlastně chcete", radí majitelka kanceláře RE/MAX Ivy

Paní Janoušková se do podnikání pustila odvážně. Sotva otevřela první kancelář, už se pouštěla do rozjezdu druhé. Jenže každé začínající podnikání vyžaduje spoustu energie, času a osobní přístup. Nakonec se rozhodla jednu z kanceláří zavřít a naplno se věnovat jediné. Dnes, po třinácti letech, má kanceláře opět dvě a k tomu ještě kontaktní místo v dalším městě. A všem pobočkám se daří!  

 

Jako makléřka vstupovala Olga Janoušková do RE/MAX počátkem roku 2006 s jediným cílem: Naučit se tuto práci a vydělat nějaké peníze potřebné k otevření vlastní kanceláře. To se jí hned v dalším roce povedlo a otevřela franšízu v Mělníku. Hned rok na to otevírala druhou kancelář v Praze, nicméně již tehdy se ukázalo, že uřídit dvě začínající kanceláře a k tomu ještě obchodovat jako makléř, není vůbec jednoduché. „Většinou se dařilo té kanceláři, které jsem zrovna věnovala svůj čas. Nikdy se mi ale nedařilo kontinuálně pracovat na obou současně. Nakonec tedy padlo rozhodnutí mělnickou franšízu prodat a věnovat se jen té pražské,“ popisuje Olga. Jak se ukázalo, v dané době to bylo správné rozhodnutí. V kanceláři se podařilo stabilizovat tým funkčních makléřů a Olga se mohla sama nadále věnovat makléřině, která jí baví a naplňuje dodnes.

 Olga Janoušková

Druhou kancelář má na starosti zkušený manažer

Před dvěma lety jsem otevřela kontaktní místo v Neratovicích. Původně jsem nic takového neplánovala. Jenže jeden z klientů mi nabídl skvělé podmínky v nemovitosti, jejíž prodej jsme zajišťovali. Rozhodla jsem se, že na nabídku k využití prostorů přistoupím a otevřu zde druhou pobočku,“ vypráví Olga. Když se koncem loňského roku ozvala bývalá makléřka, která se vracela zpět do pracovního procesu s tím, že by chtěla působit v Čáslavi, nastal čas i pro druhou plnohodnotnou kancelář. „Kousek od Čáslavi jsem prožila skoro deset let a mám tam dodnes své přátele, kam občas jezdím.  Takže rozhodnutí netrvalo dlouho a nová franšíza RE/MAX Ivy 2 byla na světě,“ vysvětluje Olga. „Tentokrát je to ale jiná situace, pražská kancelář i kontaktní místo jsou zaběhlé a žijí svým životem a čáslavská má zkušenou ředitelku, na kterou se mohu spolehnout. Dnes mám tedy režim nastaven tak, že vždy jeden den v týdnu věnuji každé kanceláři a kontaktnímu místu a dva mi zbývají na moji makléřskou práci. Ta je stále mým koníčkem a na nedostatek klientů si nemohu stěžovat,“ dodává Olga Janoušková. To je zároveň hlavní poselství, které se snaží předat svým makléřům: Makléřina je, kromě dobrých znalostí z oboru, hlavně o trpělivosti, vstřícnosti, empatii, ale i o schopnosti odmítnout. Množství doporučení a klientů, kteří se opakovaně do kanceláře vrací, jsou důkazem, že je to správná myšlenka.

 

Osobní přístup je nenahraditelný

Novým franšízantům Olga vzkazuje, že klíč k úspěchu je v první fázi ujasnění si, jakou kancelář chci a co od ní očekávám. Je totiž rozdíl mezi velkou kanceláří s mnoha makléři, řízenou přes manažery jednotlivých týmů s velkou produkcí, nebo malou kanceláří, kterou majitel řídí sám, s osobním přístupem ke každému z makléřů, z nichž každý si vydělá na své potřeby. „Já jsem zvolila druhou variantu, vyhovuje mi přátelská až téměř rodinná atmosféra v mé kanceláři a individuální přístup ke každému z makléřů. Že i tato cesta může fungovat, dokazuje skutečnost, že makléři v mém týmu zůstávají po mnoho let – nejdéle sloužící se mnou pracuje 13 let,“ usmívá se Olga. Naopak klientům by vzkázala, že v dnešní době plné nových předpisů a dokumentů by prodávající měli velmi zvážit, zda se obejít bez pomoci odborníka. Makléři jsou samozřejmě různí a toho pravého, který vás celým procesem provede bez nehody, je třeba pečlivě vybírat.