Translate with 
MENU ZAVŘÍT
10. prosince 2019

Otevření nové kanceláře RE/MAX Komfort

„Nejtěžší je najít správné lidi,“ říká Michaela Myšáková, nová majitelka kanceláře RE/MAX v Olomouci.

 

Michaela Myšáková se po skoro dvou desetiletích v realitách rozhodla vyměnit práci makléře za svoji vlastní kancelář. Olomouc se tak dočkala další pobočky a Míša si splnila sen.

Podle Michaely byly největším překvapením pohovory na makléře. Najít člověka, který bude splňovat představy a nároky majitele, není vůbec jednoduché. Ale daří se a makléři postupně přichází. Naopak klienti, se kterými byla nová majitelka v kontaktu ještě z pozice makléře, vnímají tuto změnu více než pozitivně.

Co ještě Míšu při otevření kanceláře překvapilo a co považuje za nejtěžší úkol do začátku? Přečtěte si nový článek o tom, jak otevřít vlastní kancelář!

Makléřské práci se věnuji již osmnáct let. Během té doby jsem se na sobě snažila neustále pracovat, vzdělávat se, zkvalitňovat svou práci a profesně se posouvat. Úspěch a výsledky se postupně dostavily, proto jsem si začala pohrávat s myšlenkou na otevření vlastní kanceláře. Nejmladší dcera odešla studovat do Prahy a já měla najednou víc času. Uvědomila jsem si, že chci v životě ještě něco dokázat, že si chci splnit sen. Představovala jsem si, jak buduji tým makléřů, se kterými budeme svou práci dělat profesionálně a srdcem. Věděla jsem, že jim mám co předat a že mě společná práce a úspěchy nás všech budou naplňovat. Objevily se samozřejmě i obavy. Jak to všechno zvládnu? Co v té kanceláři budu sama dělat? S kým se budu radit?

Pracovní den naplno

A potom jsem objevila prostor, který mi připadal pro mou kancelář ideální. Úplně jsem se v něm viděla. Představovala jsem si, jak budou výlohy obrandované, dokonce jsem si to kreslila do fotografie. O prostor bylo více zájemců a já si řekla, že pokud jej pronajmou mně, tak do toho půjdu. Že to bude znamení. Jinou kancelář jsem nechtěla. Asi po měsíci jsem mohla konečně složit rezervační poplatek a bylo rozhodnuto. Hned jsem začala podnikat další oficiální kroky. Kariéru makléře jsem vlastně vůbec neukončila, jen jí dala jiný rozměr.

Kancelář jsem otevřela v březnu letošního roku a až do října tam byla jediným makléřem. Dělám stále to, co jsem dělala dosud, ale mám větší zodpovědnost. Už to nejsem jen já, ale je to celá kancelář. Moje kancelář. S velkým překvapením jsem zjistila, že přesto, že jsem si jako makléř připadala pracovitá a vytížená, vlastně jsem předtím rozhodně nepracovala na 100%. Až otevření kanceláře mě plně zaměstnalo a zcela zaplnilo můj pracovní den. Ráno obvykle odcházím z domu kolem osmé a vracím se kolem sedmé večer. Velkou pomocí a úlevou je mi asistentka, která mi organizuje schůzky a čas. Zajišťuje komunikaci s klienty, domlouvá prohlídky, řeší některé organizační záležitosti a tím mi velmi usnadňuje práci.

Noví makléři, nové výzvy

V posledních dvou měsících se mi k velké radosti podařilo přijmout tři makléře. A nastaly další povinnosti - mentoring a zácvik nových kolegů. Moc mě to baví, protože mám komu předat vědomosti, zkušenosti a své know-how.  Současně studuji školu na oceňování nemovitostí, takže nových informací je skutečně mnoho.

Ráda bych vybudovala silnou kancelář a vedla skvělý tým makléřů, na které se budou klienti s důvěrou obracet. Přála bych svým makléřům, aby je nová práce bavila a těšila, aby byla jejich koníčkem a srdeční záležitostí. Aby se svými klienty budovali pevné a dlouhodobé vztahy. Mám v plánu naši kancelář stále zviditelňovat, teď právě se například připravuje velká reklama na venkovní zdi panelového domu v bezprostřední blízkosti kanceláře. A protože chci tým makléřů i nadále rozšiřovat, vybrala jsem si už prostor, kam bychom se s početnějším týmem přesunuli. 

Praxe makléře je důležitá

Konečný počet makléřů zatím nechci limitovat žádným konkrétním číslem, důležité je, abych zvládala jejich mentoring a péči o celý tým. To ukáže čas a konkrétní zkušenosti. Nadšené makléře s chutí a zájmem o práci budu určitě hledat i v příštím roce.

Můj start na pozici majitelky nové kanceláře mi usnadnila osmnáctiletá praxe v prostředí realit a dvanáct let v RE/MAXu. Od svých „remaxových kamarádek“ jsem na začátku pozorně vyslechla všechny názory. I ty, které mě mohly od otevření kanceláře odradit, takže jsem byla na případné těžkosti připravená.

Najděte si mentora, usnadní vám start

Úplnou novinkou, se kterou jsem neměla nejmenší zkušenosti, byly personální pohovory s uchazeči o práci makléře. Překvapilo mě, jak je těžké najít spolehlivého člověka, který by splňoval všechny důležité podmínky. Tak trochu překvapením pro mě bylo i jednání s úřady a nové povinnosti a zodpovědnost zaměstnavatele. Ale postupně jsem se vším prokousala a všechny nové věci zvládla. Na začátku mi hodně pomohl můj mentor, zkušený majitel kanceláře, který mě do nové role zasvětil a předal mi spoustu velmi užitečných tipů a rad.

Já sama se snažím být zase maximální oporou pro své makléře a vytvořit jim optimální podmínky pro jejich práci. Pořídila jsem do kanceláře fotoaparát, aby jej měli začínající makléři k dispozici. Zaplatila jsem jim úvodní školení, abych jim usnadnila start a aby je vstupní investice od nové práce neodradila. Příjemně mě překvapilo, že většina mých klientů mi tento krok přála a náš vztah se ještě zlepšil. Zdá se, že teď si mě a mé práce váží ještě víc.