offers in other languages

MENU ZAVŘÍT
13. července 2020

Reality a nábytek? Patří k sobě!

Ladislava Mečířová je prototypem renesančního člověka. Pracovala jako manažerka ve finančnictví. Pak začala vyrábět vlastní nábytek a dnes je úspěšnou realitní makléřkou v liberecké kanceláři RE/MAX Eso. K tomu zvládá rodinu a dvě malé děti. Jestli hledáte nemovitost na Jilemnicku nebo chcete právě koupenou nemovitost ozvláštnit zajímavým kusem nábytku, našli jste toho správného člověka.

Doslechl jsem se, že vyrábíte vlastní nábytek. Jak vás taková myšlenka vůbec napadla?

Začalo to, když jsem potřebovala vybavit vlastní dům. Mám dost specifický vkus a požadavky. Nikde jsem nemohla najít takový nábytek, který by se mi líbil. Nejdříve jsem se pokoušela renovovat starý nábytek do nového kabátku, ale nebylo to ono. První velkou věc, kterou jsem pro svoje potřeby navrhla, byla naše kuchyňská linka.

To je docela náročný kus na začátek…

To byla! S návrhem jsem si vyhrála do posledního detailu a manžel ze mě byl trochu nešťastný, že některé věci možná ani nepůjdou vyrobit. Ale jak se nakonec ukázalo, bylo to možné. Pamatuju si, že nám ještě volali z výroby, jestli jsme se nespletli v označení dekoru, že to asi musí být chyba. Na výrazné barvy prostě nebyli zvyklí. Jenže pak jsme najednou měli novou kuchyni a všichni ji chodili obdivovat. Později jsem si navrhla a nechala vyrobit další kusy nábytku a děsně mě to chytlo. Bylo jasné, že budu muset začít vymýšlet i pro další lidi, protože domů už se mi to všechno nevleze.

Takže vy navrhujete a zadáváte si do výroby dle svých představ?

V úplných začátcích jsem zkoušela vyrobit pár kousků podle vlastní fantazie a ty pak nabídla k prodeji. Svého majitele nakonec našly všechny, ale nebylo to úplně ono a tak jsem od toho úplně upustila. Zjistila jsem, že výroba na zakázku mě baví stejně, ne-li víc, a tak už jsem u ní zůstala. Když mám teď nějaký specifický nápad, spíš hledám konkrétního klienta, kterému ho nabídnu.  

 

Jak se o vás klienti mohou dozvědět?

Nábytek navrhuji a vyrábím pod značkou „HATA design na míru“, protože jsem s výrobou začala v rámci rodičovské, pojmenovala jsem značku po své dceři. No a pak přišla první klientka, která nepocházela z mé sféry vlivu. Překvapivě to byla paní Háta. Přišlo mi to jako znamení. Z té zakázky tenkrát nakonec sešlo, ale pamatuji si to dodnes.

Dokážete spočítat, kolik věcí jste takto již vyrobila?

Asi nedokážu úplně spočítat kusy, které jsem vyrobila, ale v danou chvíli mám vždy pouze jednotky zakázek, kterým se věnuji. Některé jsou vyřešeny během pár týdnů, na jiných pracuji i měsíce. Ač se to třeba nezdá, ta práce je hodně osobní. Chci, aby nábytek, který u mě vzniká, byl pro klienta výjimečný, aby odrážel jeho potřeby a přání.

Takový přístup mám rád…

Mnoho lidí to ocení. Středobodem všeho je komunikace. Větší produkce v tuhle chvilku nepřipadá v úvahu a ani si nejsem jistá, jestli by to bylo ku prospěchu věci. Myslím, že rovina „koníčku“, či chcete-li malé rodinné firmičky, tomu prostě sluší.

Ale vy jste kromě toho ještě úspěšná realitní makléřka…

Nábytek a reality jdou k sobě skvěle! Myslím, že není náhoda, že se věnuji zrovna těmto dvěma oblastem, má to prostě něco společného a moc mě to baví. Jediný trabl je právě čas. Aktuálně jsem na rodičovské dovolené a při ní pracuji především jako realitní makléřka v RE/MAX Eso. Výroba nábytku je tedy opravdu v pozici koníčku. Ale nakonec i makléřina je pro mě koníčkem a prostě se ty dva světy prolínají – jedno je inspirací pro druhé. Čas musím rozdělovat s rozmyslem, ale mám velké štěstí, že mám vedle sebe chápavého manžela a výkonné hlídací babičky.

Není toho na jednu ženu trochu hodně?

V realitách působím teprve od listopadu 2019. Na tuhle práci jsem si brousila zuby už dávno, ale dlouhá léta jsem pracovala ve finančnictví a z manažerské pozice to byl trochu výstup mimo zlatou klec. Teprve minulý rok jsem se odhodlala a rozhodně nelituji. Je to neuvěřitelně různorodá a obohacující profese. 

Teď v rámci rodičovské dovolené ty cíle možná nejsou tak ambiciózní, spíš se jedná o téma osobního rozvoje a budování vlastní značky v mé expertní oblasti (Jilemnicko). Je to podobné jako s nábytkem, důležité jsou pro mne vztahy s mými klienty a jejich spokojenost. Ale jsem z povahy člověk dravý a soutěživý, úspěch mne velmi motivuje a žene dál, takže jakmile se poměr času věnovaný dětem a práci přelije do pro makléřinu příznivějšího statusu, jsem připravena atakovat všechny výkonnostní žebříčky