Translate with 
MENU ZAVŘÍT
29. června 2020

Reality a Rallye. Jak skloubit vášeň a podnikání?

Vladimír Ovčarič je rozený podnikatel. S podnikáním začal hned v prosinci v roce 1989. Kromě toho, že nyní rozjíždí vlastní realitní kancelář, jezdí mistrovství republiky v rallye. A to velmi úspěšně.

S podnikáním jste začal okamžitě, jakmile to bylo možné. Byl to záměr nebo to prostě vyplynulo?

Ono to vypadá divoce, ale v dané době to pro mě bylo poměrně jasné rozhodnutí. V listopadu v roce 1989 jsem byl ve výpovědní lhůtě ve stávající práci. Když přišla revoluce a uvažoval jsem, co chci dělat dál, otevření hranic mi rozhodování ulehčilo. Našel jsem si práci v Německu, pak jsem se dostal do Rakouska. V obou případech jsem působil v oboru chlazení a klimatizací. Jsem vystudovaný technik a měl jsem k tomu blízko.

Ale v zahraničí jste zase tak dlouho nezůstal…

Rakouská firma se rozhodla otevřít českou pobočku a potřebovala někoho, kdo by se jí ujmul. Takže jsem jí nejprve vedl, nakonec jsem pobočku odkoupil a až do loňského roku jsem tuto firmu vlastnil a vedl. Ještě v loňském roce jsme měli pobočky na Moravě a Slovensku, ve kterých jsem zaměstnával asi sedmdesát lidí. Ale přišla příležitost a já se rozhodl firmu prodat a věnovat se něčemu jinému.

Prozradím, že jste přišel do RE/MAX a stal se majitelem kanceláře. Jak k tomu vůbec došlo?

Několik mých známých podniká v realitách. Všichni pod franšízou ale každý pod jinou značkou. Líbí se mi, že reality jsou obor, který se neustále posouvá a rozvíjí. Navíc to sice vypadá, že klimatizace a reality k sobě mají strašně daleko, ale ve finále to není takový rozdíl, jak by se mohlo zdát. Podnikání v realitách je vlastně čistý obchod s tím rozdílem, že nemusíte držet zásoby, sklady, náhradní díly… V mnohém je to jednodušší než moje původní podnikání. Takže jsem si prošel podmínky na trhu, vyhodnotil možnosti a rozhodl se pro RE/MAX.

Na začátku letošního roku jsem podepsal franšízovou smlouvu a nyní mám vlastní kancelář. Zatím se firmě věnuji naplno, ale počítám do budoucna s tím, že provoz a administrativní fungování kanceláře převezme kolegyně, která nastoupí a já se budu věnovat jen náboru makléřů a marketingu.

Alespoň vám zbude čas na rallye, což je váš velký koníček.

Auta jsou moje velká vášeň. Vždy jsem k nim měl blízko. Hned po vojně někdy okolo roku 1985 jsem jezdil první závody. Ale po revoluci jsem musel aut na chvíli nechat. Tím, že jsem byl v zahraničí, bylo méně času a také se tu novodobá scéna teprve utvářela.

Přesto jste se k autům opět vrátil.

Asi před šesti lety jsem se potkal se známým a domluvili jsme se, že zkusíme, zda ještě umíme řídit. Koupili jsme v Německu speciálně upraveného Peugeota 206, který sice neměl závodní homologaci pro některé tipy závodů, ale byl za dobrou cenu a tak jsme zkusili pár závodů nižších kategorií odjezdit. Povedlo se nám to, zjistil jsem, že mi to celou tu dobu opravdu chybělo a tak jsem si stanovil vyšší cíle.

A tím vyšším cílem byla nejvyšší česká soutěž, tedy závody českého poháru.

Přesně tak. V zahraničí jsme koupili speciálně upravený Opel Astra. S novým autem jsme získali možnost jezdit v rámci jedné z kategorií rallye - sprinty. A tak jsme čtyři sezóny odjezdili s tímto autem.

A byli jste úspěšní.

Nebylo to špatné… Ale jako všechno i tahle epizoda měla svůj vývoj. Když to zkrátím, našel jsem si nového spolujezdce, pár věcí jsme změnili a nakonec jsme v rámci celé sezóny byli třetí. Ve Vsetíně jsme dokonce celkově vyhráli. To mě nakoplo a jak je u mě zvykem, začal jsem přemýšlet, co dál. Skončilo to tak, že jsem koupil Mitsubishi Lancer Evo 9, které mělo kompletní závodní homologace pro nejvyšší kategorii. Po seznámení s autem jsem si udělal ještě trochu jinou licenci a absolvoval testy. Pokud totiž jezdíte s autem, které má poháněnou jednu nápravu, stačí vám základní licence. Ale na auta jako je Evo už potřebujete speciální oprávnění. A je to tak správně. Opel byl bezvadné auto, ale tohle je opravdu jak z jiného světa. Je brutální a drsné. Stačí drobná chyba a auto se utrhne… Teď trochu odbočím: Sice se to nezdá, ale realitní obchod spolu s rallye úzce souvisí. Jak pro závody, tak pro reality je důležitá velmi pečlivá příprava. V průběhu pak musíte dbát na každou zdánlivou drobnost a podat co nejlepší výkon. Když to zvládnete, musíte zákonitě dosáhnout nejlepšího možného výsledku.

To je pěkné přirovnání. Ale zpět k autům, jak se vám s Evem daří?

I přes nějaké zdravotní komplikace, které v loňské sezóně přišly, jsme se umísťovali do desítky, což s novým autem není vůbec špatné. Ale letošní rok je vše jinak. Vlastně stále nevíme, jaké závody se letos pojedou a kdy. Nakonec jsme se domluvili, že letošní sezónu úplně odepíšeme. Pojedeme se svést jen na testování, jinak se budeme připravovat na příští rok, oslovíme sponzory, budeme se chystat. Ono jen startovné a základní spotřební materiál na jednom závodu je taková částka, že se nám účast na jednom závodu prostě nevyplatí. Takže teď se budu věnovat hlavně rozjezdu kanceláře.

 

Rozumím. Moc děkuji za rozhovor a celý RE/MAX držíme palce do dalších sezón!