Translate with 
MENU ZAVŘÍT
13. dubna 2017

Simike Valigurová: Kolegům musím jít příkladem

  Když před devíti lety Simike Valigurová otevírala ve Vsetíně franšízu RE/MAX Quality, musela se učit všechno za pochodu. Objela všechna možná školení a s tradiční valašskou zarputilostí si ani nepřipouštěla, že by se jí v realitním byznyse nepodařilo prorazit. Zkušenosti s realitami měla jen teoretické, za to disponovala výdrží a díky své předchozí profesy provozovatelky komerční rozhlasové stanice také výraznými organizačními schopnostmi. Dnes její kancelář zaměstnává dvanáct lidí a neustále roste.  

Co vás přivedlo k nápadu stát se franšízantem?

  Po ukončení své profesionální dráhy provozovatele rozhlasové stanice jsem hledala nový impuls. Nejprve jsem proto uvažovala, že bych si pro vylepšení příjmu koupila nějakou chalupu na pronájem. Při jejím shánění a následných prohlídkách mi ale došlo, že by mne tato práce mohla bavit. Chvíli jsem zvažovala pozici realitní makléřky, ale nakonec jsem se rozhodla přímo pro nákup franšízy.  

Jaké byly hlavní argumenty pro práci v realitách?

Reality mne vždy zajímaly. Zároveň jsem chtěla mít flexibilní práci, při níž mohu být i hodně v terénu, jezdit do přírody a při práci s lidmi využít své organizační schopnosti. Jsem společenský člověk a uvítala jsem, že mohu mít zase svůj tým. Navíc jsem si byla vědoma rady našeho prezidenta z Asociace rozhlasových stanic Michala Zelenky, který říkal, že „pokud jste jednou řídil rádio, můžete už dělat všechno.“  

Jaké byly první měsíce v roli majitelky franšízy?

  Přiznám se, nebyla to úplně lehká doba. Vydala jsem do licence a zařízení docela dost peněz a nevěděla jsem, jak to zvládnu. Navíc jsem netušila, na koho se obrátit s prosbou o radu. Učila jsem se naše systémy po večerech způsobem pokus - omyl. Dnes už jsou manuály, e-learning, zaškolování nových franšízantů a další pomůcky pro nové franšízanty běžně k dispozici. Pro mne bylo nejlepším řešením moc nepřemýšlet a prostě pracovat. Zprovoznila jsem vše potřebné k tomu, abychom mohli uskutečňovat prodeje. Účastnila jsem se všech školení, která v té době byla k dispozici, protože jsem chtěla pracovat opravdu profesionálně a tento obor jsem do té doby vůbec neznala. Následně jsem si už jen řekla, že jsem připravená a nezbývá než vyvinout patřičnou aktivitu a začít komunikovat s lidmi.  

Čeho jste se v začátcích nejvíce obávala?

  Bála jsem se selhání. Že nebudu něco vědět a tudíž nebudu zcela profesionální. Postupně jsem získávala jistotu a to mi hodně pomohlo. Hlavně jsem opravdu nepodceňovala přípravu na setkání s klienty.  

Co vás na začátku naopak nejvíc překvapilo?

  Překvapilo mě, že to šlo. Průlom přišel s prvním obchodem. Šlo o prodej bytu, který mi doporučila švagrová. Zpracovala jsem celý případ od začátku do konce a zbavila se obav. Překvapilo mě, kolik lidí v České republice je ochotno prodávat svoji nemovitost u jiných realitních kanceláří bez smluv.  

Jak se vám a vaší franšíze dařilo v loňském roce?

  V roce 2015 jsme se dostali na náš nejlepší výsledek v historii a i minulý rok byl na naše poměry úspěšný. Je vidět, že se trhu daří a jsme v této chvíli poměrně stabilizovaní. Mluvím takto opatrně, protože vím, že v obchodním světě je vše v pohybu.

RE/MAX Quality Simike Valigurová

Simike Valigurová z RE/MAX Quality[/caption]

Kolik zaměstnáváte makléřů a podle čeho si je vybíráte?

  Jako franšízantka působím už devět let. Ze začátku jsem zároveň aktivně pracovala i jako makléřka. Po asi pěti letech jsem tuto pozici opustila a už se věnuji pouze řízení pobočky, případně pořádáním akcí pro RE/MAX. V této chvíli máme 12 makléřů. Pro výběr kolegů nemám jednoznačné kritérium. Jak se říká, do melounu a do makléřů nevidíš. Řeším to spíše pocitově a mám pár základních parametrů. Uchazeči o práci v mé franšíze musí být ochotní „riskovat“ prací na živnostenský list, měli by mít pozitivní přístup k životu, chuť učit se a aktivně pracovat.  

Co patří a spadá do vaší pracovní agendy?

  V každém případě je to moje přítomnost. Pokud nejsem na dovolené, nemocná nebo na schůzce, tak jsem v pracovní době v kanceláři. Myslím si, že lidem musím jít v pracovním nasazení příkladem. Dělám agendu, vedu porady, mám schůzky s makléři, hasím „požáry“, radím nebo hledám nové obchodní příležitosti. Vedle toho vedu ekonomiku kanceláře a také se věnuji marketingu.  

Jak vypadá váš běžný pracovní den?

  Přijíždím do práce kolem osmé hodiny ráno. Udělám si kávu a začínám vyřizovat e-maily. Pak je každý den trochu jiný. Mám schůzky, jezdím a vyřizuji vše potřebné. Každý den mně určitý čas zabere vedení týmu. Kromě společných porad jednou za jeden až dva týdny jsou to hlavně individuální pohovory, zaučování nových makléřů, konzultace složitějších případů, jednání s potenciálními investory, náběrové pohovory a tak dále.  

Jak moc je pro vás na práci důležitá možnost plánovat si svůj diář?

  Svoboda a flexibilita je pro mě důležitá. Pracuji hodně, ale mohu si se svým časem nakládat podle vlastního uvážení. To mi vyhovuje. Rovněž nejsem závislá na tom, jestli se nějakému zaměstnavateli líbím nebo ne. Nemusím řešit žádné „boje o pozice“ a podobě.  

Máte rodinu a děti? Co říkají na vaši práci?

  Syn pracuje u mě jako úspěšný makléř. Mladší dcera to zatím příliš neřeší, ale pomáhá při našich akcích. Manžel k mé práci žádný vztah nemá.  

Co považujete za největší výhody franšízy pod křídly RE/MAX?

  Za mě je to určitě profesionalita, jistota, transparentnost, kolegialita a také etický kodex, který nevnímám pouze jen jako pěkné slovní spojení, ale jako realitu. RE/MAX je také dobrá a kvalitní značka z marketingového hlediska.  

Co byste vzkázala těm, kteří přemýšlejí o pořízení vlastní franšízy?

Počítejte s tím, že to nebude úplně jednoduché. Je to podnikání se vším všudy. Měli byste být podnikatelský typ. Na druhé straně se můžete spolehnout, že se máte kam obrátit o radu a můžete sdílet informace se svými kolegy. Nepěstuje se tu nevraživost, ale naopak je tu možnost se učit od nejlepších.